Nytt i Oktober. En PT i en grupp.

Efter Thessans lyckade Workshop i helgen är det dags att presentera Gudfinnas Barre Burn. En gruppPT där vi använder balettstången i sal 5 flitigt och verkligen FEEL THE BURN. Den 3 oktober kör vi igång. Ni tränar en gång i veckan, på tisdagar 17.30. Gudfinna lovar att ta väl hand om er. Jag hittade den förra bloggen om just Barre Burn och en berättelse från en av deltagarna. Jag lägger den här nedan om ni undrar hur det kändes att träna på detta sätt. 🙂 Jag har fått det ärofyllda uppdraget att berätta lite om min upplevelse av Barre Burn. Det var efter jag sett ett inslag på Nyhetsmorgon om den ´hetaste träningstrenden från LA´ som jag bestämde mig för att prova. Kan Tilde de Paula slingra sig runt en balettstång med livet i behåll så kan jag! Kvalité istället för kvantitet är kursens ledord kände jag och för ett teknikfreak som jag så var detta guld värt. Man lär sig så förbaskat mycket om vikten av en bra hållning. Axlar ner, headlights out och RAAAAAKAAA RYGGGAAAAR som Gudfinna ständigt påminde om. Och Gud nåde om du glömde POINT YOUR TOES i en övning. Barre Burn handlar om repetitioner. Jättemånga. Alldeles för många .. Det kommer svida, sväras och svettas och du kommer fråga dig gång på gång vad du tänkte på när du anmälde dig till kursen. Den kommer dock inte ta livet av dig och du kommer, sakta men säkert märka av resultaten en efter en. Jag gillade att mitt arsle skakade av skräck efter ha gjort 100 repetitioner av en övning och att jag inte kunde sitta ner på två dygn efteråt. Jag gillade att man jobbade nära speglarna, för även om jag såg allt annat än graciös ut  när jag gjorde mina pilésquats så kunde jag direkt se om jag tappade kontroll. Jag gillade att den där axeln jag haft problem med i över ett halvår plötsligt hamnade på plats igen. Kanske ser det inte ut så, men det känns som jag fått en hållning likt Gudfinnas.  Kanske var det mitt ego som växte men jag kände att jag blev ett par centimeter längre under kursens gång. Jag gillade att man varvade pulsträning med kontrollerade övningar UTAN hets. Barre Burn är varken HIIT eller Tabata vilket var perfekt för mig. Jag vill få upp flåset utan att köra fullständigt slut på mig. Pulsträningen blev därför inte det jobbiga, utan det var de där Jane Fonda övningarna som jag aldrig skulle få för mig att göra i gymmet som tog allra mest. Övningar som sätter STRÄCK i muskler, muskler du inte ens visste fanns. ENJOY!  /Anja. <3  Anmäl er i receptionen om ni känner er manade att prova något nytt i höst. Njut av dagen./AJ