Följ med på mamma barn träning del 3 – Föreläsning

Hej på er! 

Nu är vi inne i vecka 5 av kursen. Förra veckan hade vi spinning vilket var en spännande (läs jobbig) upplevelse. Nu börjar jag bli lite starkare i kroppen men så fort man kommer till lite mer puls krävande träning får man en påminnelse om att det är en bit kvar till mitt gamla jag. Men samtidigt skönt att få utmana kroppen och känna pulsen slå. En flåsig halvtimme med andra ord. 

 

Efter spinningen var det dags för föreläsning. En föreläsning av Jenny Klavestrand, Leg.Naprapat. Jenny har specialiserat sig på barns utveckling och hur det påverkar oss som vuxna. Hon föreläste för oss om vikten av barns motoriska utveckling. Från att ligga, sitta till stå.  

Jag tyckte det var en intressant föreläsning där man fick många små påminnelser. Jag gjorde allt fel med min första son. Låg för lite på mage, bullade upp med kuddar för att han skulle sitta, höll han i händerna för att han skulle lära sig gå och såklart gick han innan han kunde krypa. Gör om gör rätt, William får det tufft 😉 

Detta är en föreläsning som förhoppningsvis kommer återkomma i Aktiverums mamma barn kurser. 

 

Sedan sist har jag även varit på Les Mills kvartal i Body Balance och CX worx. OMG på Body Balancen insåg jag hur stel jag blivit på bara ett halv år och på CX:en fick jag kämpa hårt för att hänga med. Och hallå vilken träningsvärk jag fick. Om jag ska hitta något positivt med att kroppen är nerbruten och svag är det att jag fått en fantastisk liten kille men även att jag nu kan förstå andra som inte är lika tränade som jag tidigare var. Att det inte BARA är att stå i planka eller att cykla som en dåre i 45 min. Alla har olika förutsättningar, låter självklart men när man själv alltid har tränat och varit stark är det faktiskt svårt att sätta sig in och förstå hur det känns när man inte är det. En tanke jag plockar med mig när jag börjar instruera igen. 

 

På torsdag är det Tabata som står på schemat, önska mig lycka till 🙂  Nu börjar träningen bli rolig igen, för visst måste ni väl hålla med mig om att det är roligare att träna när man är stark?! Som att det är roligare att göra saker man är bra på 🙂 

Nu kör vi sista tre veckorna! /Jossan